Feb 5, 2008

HR Roadshow & Prosperity Party


Perjumpaan Pengurus Restoran Bersama Pengurus Operasi Melanie Lim

Pada 5/2/08 telah diadakan perjumpaan bersama OM yang disertai oleh SM dan 1st Asst di McD Greenlane.

Perjumpaan ini bermula dengan pembentangan dari HR department yang terdiri daripada Dominic, Zarina dan Brendon. Aspek-aspek yang dibentangkan adalah peranan dan tanggungjawab HR, pengenalan kepada ‘Crew Referral Party Kit’ dan Kad untuk mengrekrut pekerja dari restoran lain, pertukaran Quality hiring tool - format 'What If' yang baru dan penerangan secara terperinci mengenai QCIP 2008.

Turut hadir sama dalam perjumpaan ini adalah Encik Nasir Mailok yang menerangkan prestasi FOR setiap restoran berpandukan sistem GROIP. Juga diterangkan 3 faktor baik dan buruk mengenai Mystery Shopper.

SM yang berjaya menikmati Insentif QCIP untuk sepanjang tahun 2007 dijemput berkongsi idea dengan semua yang hadir ... apakah rahsia mereka dalam mencapai kemajuan dan mengekalkan keputusan Gapbuster secara konsisten ?

Kemuncak upacara ialah semua pengurus menyambut kehadiran CNY dengan mencampur ‘Yee Sang’ tepat pukul 1.28 pm. Diselitkan juga pemotongan kek untuk semua yang menyambut hari jadi pada bulan Jan dan Feb (Dominic,Azizan,Sam dan Chong Beng) Semoga panjang umur!

Bermula dengan perjumpaan ini juga, Mel akan mengadakan sesi 'tuition' untuk Bahasa Inggeris .... kami pelajari perkataan yang selalu mengelirukan, yang sukar ejaannya dan juga yang sering kami silap terutamanya dalam membina ayat atau menulis e-mel.

Kami semua juga perlu menghafal dan memahami "Performance Drivers" ...... ujian ringkas akan diadakan setiap kali kami berjumpa di Monthly SM Meeting (Haha .... ada catit nota tak ?)

Akhir perjumpaan ini, semua pengurus mengulung kembali apa yang dipelajari sepanjang hari tersebut dan menggantung matlamat setiap orang untuk tahun 2008 yang ditulis pada satu kertas yang kemudiannya di-origami menjadi seekor burung di dalam bilik Mel ... 34 ekor burung dengan 34 matlamat "Go for Gold"!

Terima kasih diucapkan kepada semua OC yang menaja makanan pada hari tersebut dan William serta Lorna dari McD Greenlane yang menghiaskan Training Room dengan decor CNY!

No comments: